Wednesday, August 12, 2020

 YAŞAM KOÇLUĞU SERTİFİKA PROGRAMI BODRUM'DA 05336666903

FİLİZ TOSYALI TRAFO BODRUM'DA KONFERANS VERDİ - Muğla HaberleriFiliz Tosyalı Yazar Buluşmaları Etkinliğinde | Açıksöz GazetesiFiliz TosyalıFiliz Tosyalı on Twitter: "Yazar olmanın güzel yanları… "


En az Lise mezunu herkes bu eğitimi alabilir. Otelde konaklayın tatil yapin ve eğitiminiz alın. 

Tarih 27Agustos-1 Eylül

Bizi arayabilirsiniz.

10 Kisilik gruplar halinde

05336666903

                                              ÖNSÖZ

Günümüzde insanların başarılı olması kişisel gelişimlerine bağlıdır. Bu nedenle çağımızda kişisel gelişim büyük bir önem kazandı. Batıdan doğuya doğru hızla yayıldı. Koçluk da; Kişisel gelişime de katkı sağlayan yeni bir meslek olarak yapılanmakta. Çağı gören eğitim sistemi modüller eğitiminde koçluğa imkan tanımalı, koç olmanın, yaşam koçu olmanın yollarını açmalı, sistemde yerini alarak öncülük etmeli.

               Koçluk hizmetiyle başarıya ulaşan pek çok kişi, kuruluş, yönetici, aile ve öğrenci varken bunun yaygın eğitim sistemine alınması kaçınılmaz.

             Koçluğu bir meslek olarak benimsetmek ve özelliklere sahip kişilerin meslek olarak benimseyerek fayda sağlamaları da kaçınılmaz bir durum yarattı.

             Koçluk öğrenilmeli ve öğrenilerek uygulanmalı.

             Koçluk dilimize ilk kez sporla girdi, spordaki başarısından sonra diğer meslek dallarına sıçradı. Şimdi koçsuz yürümeyen işler sayılabilir. Başarıya koçlarıyla ulaşan sanatçı, ve iş sahiplerine, öğrencilere rastlamaktayız. Aile ve iş ortamında bu işi eğitim alarak yapan koçların başarısı gözle görüldüğü gibi raporlanabilmekte. Her zaman çağa ayak uyduran; toplumun istek, arzu ve ihtiyaçlarıyla hareket eden önemli kuruluş Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü bu modüler programla büyük fayda sağlamakta.

 

ALAN: Koçluk ve Yaşam Tasarımı Hizmeti

 

MESLEK: Bireysel Koçluk

 

MESLEK SEVİYESİ: 3Yıl

 

MESLEK ELEMANI TANIMI: Koçluk çalışması bilgi ve becerisine sahip bu çalışmayı yapan eleman

 

GİRİŞ KOŞULLARI:

 

1-Lise mezunu ve meslek okulu mezunu olmak ya da bu konudaki yeterliliğini kanıtlamak. Çıraklık Eğitim Merkezinden ve Yaygın Eğitim Merkezinin herhangi bir dalından en az Kalfa sertifikasına sahip olmak

2-Mesleğin getirdiği işleri ve yeterliliği yapacak zihinsel ve işitme yeteneklerine sahip bedensel ve fiziksel özellikleri düşünmeye, dinlemeye anlatmaya yeterli hareketi sağlamay uygun olmak

 

İSTİHDAM ALANLARI

 

          Bu mesleğin bilgisini, yeteneğini uygulama şeklini kazanan bireyler Yaşam Koçluğu alanında:

1-Kurumsal işyerlerinde çalışan bireylere

2- Bireysel ilişkilerde

                      Yaşam Koçluğu

                       Aile Koçluğu

                      Bağımlılık Koçluğu

                      Boşanma Koçluğu gibi

 

EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI

1-Mesleki Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve eğitim veren kuruluşlarda

2- Programın uygulanabilmesi için gerekli görsel donanımlar, kitaplar ve başarı öyküleri hazırlanmalı. Cd-Film-Yazılı metinler-Program içinde davet edilen yaşam öyküleriyle model kişiler. Kendinin Öğrenme Becerilerini ortaya çıkaran testler-Çizilmiş Yaşam Çemberi-Yaşam öncelikleri v.s

 

EĞİTİMCİLER

 

1-Usta Öğretici: 4 yıllık bir Üniversitenin herhangi bir bölümünden mezun olan, ya da herhangi bir sanat ya da iş dalında başarısı toplumda kanıtlanmış; koçluk eğitimli bir eğitmen Usta Öğretici sertifikalı olmalı. Ayni eğitmen; programın uygulanmasında sertifikalı bir eğitim programına katılmış, 2008 yılından önce programına koçluk eğitim programını koyan, bir eğitim kuruluşundan, ya da danışmanlık şirketinden eğitim almış ve belgelendirmiş de olmalı. Uluslararası Koçluk Federasyonuna ve Türkiye koçlarına üye ve aktif görünen koç olmasında üyelik şartı aranmalı. Uluslar arası akredite bir okuldan mezun olması 2009 Ekim ayından önceki belgeliler için aranmaz. 

2- Birinci maddedeki şartlara uyan eğitmenden modüller sistem şartlarında  ders alan başvuru sahibi kişi dersler sonucunda yeterlilik belgesini alarak Bireysel Koçlukta başarılı olacağı, donanımı olan dalda koçluk yapabilir. Danışanına ya da başka bir deyişle müşterisine hizmet edebilir.

 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME

 

Ölçme ve Değerlendirme:

1-      Modüllerin sonunda kazandıkları yeterlilikler değerlendirilerek ölçülecektir.

2-      Modüler ile kazanılan bilgi ve beceri uygulaması bir danışan üzerinde çalışırken gözlenerek ölçülür ve raporlanır.

 

BELGELENDİRME

                 Sertifika programında gerekli olan koçluk eğitimi verilerek mesleğin tanınması sağlanır, uygulama ve koçluk alanları gösterilir. Bu işi yapan ve başarı sağlayan başka koçlar da davet edilerek başarı öyküleri incelenir.

                Gözlem, ölçme ve sonundaki raporlamaya göre yeterlilik belgesi hazırlanır

Belgelendirme çalışmalarına giren beceriler;

             1-Sertifika öğretim programı içindeki süreyi kapsayan modüller,  alınan eğitimin tümü, kazanılan yeterlilikler ve beceriler belgelenir.

             2-Öğretim programının sonunda koçluk mesleğinin yeterliliklerini kazanan bireylerin aldığı belgeler mevzuat doğrultusunda sertifikada değerlendirilir. Bireyler mesleğin düzeyine göre sertifikalandırılır.

             3-Mesleğin sertifikasına sahip olanlar sertifikalı “Bireysel Koç” olarak danışanlarına veya başka bir deyişle müşterilerine hizmet verip, bu hizmeti yapan işyerlerinde sertifikalı koç olarak çalışabilirler.

 

YATAY ve DİKEY GEÇİŞLER

            Mesleğe yönelik geniş tabanlı yeterlikler kazandırmak hedeflendiğinde sertifikayı bu yolla alan bireyler sertifikalarını değerlendirmek için ICF Uluslararası Koçluk Federasyonuna Sertifikalı Koç olarak da o kuruluşun şartlarını yerine getirerek üyeliklerinin kabulu sağlanır. 

 

EĞİTİM SÜRESİ

1-      Meslek programının toplam eğitim süresi 1040/728 saat olarak planlanmıştır.

2-       Eğitim süresinin bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

 

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüller öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem teknikleri

Uygulanır.

1-Eğitimciler bireylere rehberlik eder

2-Bireyler okumaya, araştırmaya ve kendini geliştirmeye teşvik edilir

3-Bireylerin aktif olması sağlanır

4-Bireyler çevrelerindekilerden danışan bulup onlara faydalı olmaya yönlendirilir.

5-Bireyler kendi değerlerinin bilincinde olmaya özendirilir.

6-Yöntem ve teknikler, konuyla ilgili uygulamalar yapılacak ortam sağlanır.

(bir huzurevi, bir işyeri, bir okul, bir sivil toplum gönüllüleri içinden seçilen kişilere gönüllü bireysek koçluk yapmaları bununla gelişmeleri ve yeterliliklerine güvenmeleri sağlanır- dinleme becerisi uygulanma ortamı yaratılır)

 

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM ve ORGANİZASYONLAR

Çevredeki sivil toplum ve öğrenci kuruluşları, dershaneler, danışmanlık merkezleri, kariyer eğitimi veren kuruluşlar. İletişim liseleri, hastaneler, sağlık ocakları, sanat evleri, belediyeler, kamu kuruluşları ve işyerleri, fabrikalar, atölyeler. Emlakçılar,  yayınevleri, gazeteler, ajanslar gibi kuruluşlarla işbirliği yapılır. Bazı ortamlar; Festivaller, evlenme törenleri, fuarlar

 

ÖĞRENCİ/KURSİYER KAZANIMI

1-      Kurs sonunda koçluk becerilerini kazanacaktır.

2-      Koçluğun getirdiği özelliklerle kendi mutluluğuna kişisel zenginliğine kavuşacaktır.

3-      Değer yargılarına önem verecek, başkalarının haklarına saygı gösterecek beceri sahibi olacaktır.

4-      Şiddetten, çatışmadan, zorlamadan kaçınarak uzlaşma denen beceriyi kazanarak iyi insan iyi huy özelliklerine kendini yakın hissedecektir.

5-      Değişimiyle gelen becerileri çevresindeki her bireye fayda sağlayacaktır.

6-      Koçluk mesleğinin gerektirdiği uyum ve dinleme becerileri en gelişmiş hale yaklaşacaktır.

7-      Koçluk mesleğinin uygulama alanlarını seçme becerisini elde edecektir

8-      Kendine en uygun yaşam şeklini ve çalışma alanını seçerek yaptığı iş her ne olursa olsun hedef belirleyip hedefe ulaşmanın yollarını daima bulabilecek ve ilişkiye girdiği iş ve sosyal yaşam içinde gösterirken başarılı olacaktır.

9-      Yaşam çemberini oluşturacak

10-  Kendisinin öğrenme becerisinin hangi yolla daha ileride olduğunu görüp zayıf taraflarını geliştirme olanağı bulacak

       11-Aldığı iş ve eğitimle meslek sahibi olarak ekonomik kazanç sağlayacaktır.

 

EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

Sertifika Koçluk ve Yaşam Tasarımı programında yer alan modüllerde öngörülen R.A.Y Ruhun Ahlak Yolu programı uygulanır.   Ahlaklı insan başkasına zarar vermez, başkasını kızdıran şeyleri yapmaz. Eğitmenin eğitilmesinde de R.A.Y programından yararlanılır. Toplum içinde yaşarken kabul edilen değer yargıları vardır. Değer yargılarını iki grupta inceleyebiliriz.

              1-Dünya kurulduğundan beri var olanlar

                    

              2-Çağa ve teknolojiye göre şekillenen ve eklenen değer yargıları.

                      İnternet, televizyon ve hızla gelişen ulaşım araçları ve ev gereçleriyle gelen değer yargıları. İletişim kültürünün yarattığı etik kurallar halen toplumda kabul edilen ve ileriki zamanlarda olacak gelişmelerin getirdiği kurallar. Örnek: Telefonla konuşma etik içinde davranışlar v.b  

               Ray eğitim sisteminde kursiyer vardır.

              1-Eğitime hazır bir kursiyer vardır,  yaşama ve geleceğe hazırlanacak

              2-Eğitime hazırlanacak kursiyerin çekirdek ailesi

              3- Eğitime hazırlanacak kursiyerin yaşam çemberine girenler

              4-Eğitime hazırlanacak kursiyerin öğretenleri

               Sistem içinde çevreden ve ortamdan gelen olaylardan etkilense de yoluna devam edecek. Diğer üç gruptakiler de(1-2-3) farklı kaynaklardan gelen etkilerle ve o kursiyer üzerinde yarattığı farklılaşmalardan da etkilenecek.

              Eğitimin yarattığı değişim, eğitilecek kişiye yani kursiyere yansıyacak, onun şekillenmesinde etkin olacak.

                       Sistemin amacını çok iyi incelemek gerekir. Hedefi bir cümleyle anlatılabilir. İyi insan olmak demekle tam hedef anlatılamıyor, cümle şu olmalı; “İyi Huylu İyi İnsan” olmak gerekir. Doğuştan iyi insan olunabilir, ama iyi huylu olmak yaşama bağlıdır. Öğretilenlerle etkilenir. Sistem hedef doğrultusunda hareket eder. İyi huylu iyi insan hem kendine hem dünyaya yararlı işler yapar. Hem kendine hem dünyaya zarar vermez.

Aşağıdaki öykü dünyada çok bilinen, yola çıkışımı anlatan yüzlerce öyküden biri

 

Cherokee kabilesinin yaşlılarından biri torunlarına eğitim
veriyordu.
Onlara dedi ki: İçimde bir savaş var. Korkunç bir savaş. İki
kurt arasında:
Bu kurtlardan birisi; korkuyu, öfkeyi, kıskançlığı, üzüntüyü,
pişmanlığı,  açgözlülüğü, kibri, kendine acımayı, suçluluğu,
küskünlüğü, aşağılık duygusunu, yalanları, yapmacık gururu,
üstünlük taslamayı ve egoyu temsil ediyor.
Diğeri ise; zevki, huzuru, sevgiyi, umudu paylaşmayı,
cömertliği, dinginliği, alçakgönüllülüğü, nezaketi,
yardımseverliliği, dostluğu, anlayışı, merhameti ve inancı temsil
ediyor.
Aynı savaş sizin içinizde de sürüyor ve diğer tüm insanların
içinde.
Torunlar anlatılanları anlamak için bir dakika düşündüler ve
içlerinden biri büyükbabasına, "Hangi kurt kazanacak?" diye sordu.
Yaşlı Cherokee kısaca cevapladı "beslediğiniz"

SİSTEMİN ÇALIŞMA ŞEKLİ

A-Kursiyer

             1-Öğrenme şekli

             2-İstekleri

             3-Yaşama Bakış şekli

             4-Ona fayda sağlayan sınırlanmış inançlarının yerine koyabileceği değer yargılarına uygun inançlar

            5-Kursiyerin çıkarılmış öncelikleri çemberi

-B-Öğreten

             B-1-Sistemi tanımak ve kendini bu konuda eğitmek isteyenler

                            B-1-a Meraklılar

                            B-1-b Gelecekte bir gün uygulama şansı olanlar

          

             B- 2-Sistemin içinde olmak ve uygulamak isteyenler halen öğretenler.

                           En az iki özelliği taşımalı:

                        B-  2-a Ray olmaya aday özellikleri olmalı

                        B- 2-b İstekli olması

                        B-2-c Bu sistem içinde en az bir modüller sistem uygulaması içinde kalabilecek olanlar

                        B- 2-d Sistemin uygulandığı ortamın dışında da sisteme uygulayabilecek geliştirebilecek özelliklere sahip olanlar

                        B- 2-e Eğitimini aldıktan sonra en fazla bir yıl içinde modüller sistemde belirli bir devre hizmet edip, uygulamaya koyabilecek olanlar

 

      C- Aday: Eğitimiyle beraber bu eğitim sistemini de kariyerine yerleştirmek isteyenler-ufuktakiler- Akademiden, Üniversitelerden ya da yeterliliği olan eğitim kurumlarında bu konuda yurt içinde ve yurt dışında belirtilen şartlarda eğitim alanlar.

       

       D-Aile

                    

           

                      Özellikleri:

                       

                         D-1 Kursiyerin evinde pratik yapmasına zaman ayırabilmeli

                         D-2 Sanata ve kültüre önem vermeli

                         D-3 Kişisel gelişimi kabul etmeli

                         D-4  Sistem içinde yapılacak  çalışmalara beraber yapılacak uygulamalara katılmalı

                         D-5 Kursiyerdeki değişimleri kendi zihninde ve ortamında raporlayabilmeli

 

     E-Sistemin İçini Dolduranlar Yazarlar ve çizerler

                               Filiz Tosyalı Eserleri konuyla ilgili

                                        Öğretmenin ve Öğretenin Koçluk Dansı (Yayında)

                                        Bireysel Koçluk Program Metinleri

                                       Bireysel Koçluk Program Ders Metinleri

                                      Yayımlananlar

                                    * Annem Babam Yaşam Koçum

                                    *Yaşam Koçu Ol Yaşam Koçu Bul

                                     * Su Kabağı (Müzik Kitabı) Milli Eğitim Okuluna telifi bağışlandı

                                     *Tekerlekli Sandalye (öykü) Milli Eğitim okuluna telifi bağışlandı

                                    *Küçük Yeteneklere Dil Etkinlikleri Milli Eğitim Okuluna 1. Baskı telifi bağışlandı

                                    * Evde ve Ana Sınıfında Okul Öncesi

                                      Çitlembik Ağacı (Roman)

                                  Okul Yolunda  (Roman)

             Bu sistem değerlerin ve ideallerin çok önemsendiği bir yol. Dürüst ve huzurlu yaşamları barındıran değer ölçülerinin yozlaşmasına göz yummayan kalple, beyinle bilgiye akla, görgüye uzanan.

               Meslek seçiminde kendi yaşamından daha uzun yaşayacak yüksek değerler ve idealleri olan bireylerin eğitildiği bir yol. Yaşlandım ve zaman geçti sözünü kabul etmeyen

    Mesleğin en tepe noktasına gelme amacında; para olmayan, mutluluğu parada, malda, mülkte aramayan bireylerin ortaya çıktığı eğitim yolu. Bu bireyler iş ve aile yaşamına yeni oluşumlarıyla atıldıklarında, parayı sadece zorluğu aşabilmek için kullanan, değer yargıları belirli, dürüst ve huzurlu yaşamın kazanılmasını sağlayan iyi insan iyi huy özelliklerine sahip kişiler olarak yaşamlarını sürdürürler.

    Değer ölçülerinin yozlaştığı bir dünyayı istemeyen, duygusallığı horlayanlara acıyarak bakan, sağlam ve berrak inançlı, prensipli, güçlü kişiliklerin ortaya çıkmasını sağlayan sistem…

                 Sıradan, bilgisiz, deneyimsiz, alelade olmamak için kendini yoran, yorulmadan, dinlenmeyi düşünmeyen. Bilgiyi, aklı, görgüyü arayan, yürekli bireyleri barındıran, güçlendiren bir sisteme hizmet eden sorularla yeteneklerin ve hedeflerin belirlenmesinde doğru soruları sormayı başaranların sistemi…

                 

Kimlere Faydalı

           Öğretmen ve öğrencilere, yöneticilere, yönetici adaylarına, insan kaynakları uzmanlarına, halkla ilişkiler uzmanlarına, doktorlara, mühendislere, mimarlara, ev hanımlarına, iş değiştirmek isteyenlere, sanatçılara, suç işleyip de af bekleyenlere... Söylemek gerekirse hedefi olan ve ona ulaşmak isteyen herkese bireysel ve toplumsal olarak yardım eder. Günümüzde hedefim yok diyenlere mutlaka bir Ray Eğitim Sistemi Eğitim Uygulayıcı gerekiyordur. Hedef belirlemeyle başlar.

Kazandırdıkları

             Kişi kendi hedef doğrultusuna, gerçeğine mutlaka ulaşmanın yolunu bulur, ulaşır. Hedefi varsa en azından hiç destek almasa da yaklaşır. Sorulan sorularla kendi iç dünyasıyla iletişim kurar. Çevreyle de iletişiminin aslında kolay olduğunu anlar. Ray sistemi içinde Bireysel Koçluk çalışması olarak gelişir; var olan özellikleri, istekleri açığa çıkarır. Kişi içindekileri kendi önüne saçar, sonra da baka baka toplar, ayıklar sınıflandırır. Yalnız gözleriyle görmez beyniyle de görür. Olanaklardan vagonunu hazırlayıp şimendiferin başına geçme eylemidir... Özel bir vagonda yolculuğa başlamaya karar verdiğinizde; vagonları dolaşır, tanırsınız.

               Modülleri Tamamlayanlar kimlere yararlı olabilirler.            

 A dan Z ye Uygulanabilecek 24  Örnek Alan:

a)Çalışmaktan çabuk sıkılan ya da  çalışmaya başladığı zaman dünyada başka bir şeyi gözü görmeyen

b)Gitmek istemeyen ya da tatile giriyor diye yas tutan

c)Daima kendisinin çok iyi olması gerektiğini düşünenler veya  kendisine gereken sevgi ve sıcaklığı göstermediğini düşünenler

d) Alıştığı birinden başkası yanında olmadan  çalışamayacağına inananlar

e)Sürekli dikkatini toparlayamayanlar

f)Okumanın, yazmanın yararlarına inanmayanlar veya resim yapabileceğine, şarkı söyleyebileceğine inanmayanlar

g)Bulunduğu ortamda istenilmediğini, aranmadığını, sevilmediğini düşünenler

h)Kokularla, tozlarla, ışıkla, sesle, ünlü olmakla başı dertte olanlar veya saçının döküldüğünü derisinin alerjiyle dolacağına inananlarla

ı)Yalnızlıktan korkanlarla veya kalabalık içinde donup kalanlar, kendini yalnız hissedenlerle. Konuşamayanlar, yazamayanlarla

i)Sevgide ve aşkta aradığını bulamayanlar, ya da aşktan başka bir şeye kendini veremeyenlerle

j)Çekingen, ürkek, ağlamaklı, mutsuz olanlar veya gereksiz gülen, sadece eğlenmekle zaman geçirmek isteyenlerle. Eğlenmeyi bilmeyenlerle ya da yaşamı eğlence kabul edenlerle                                                          

         MESLEKİ GELİŞİM MODÜLLERİ


No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...