YAŞAM KOÇLUĞU SERTİFİKA PROGRAMI BODRUM'DA 05336666903
En az Lise mezunu herkes bu eğitimi alabilir. Otelde konaklayın tatil yapin ve eğitiminiz alın.
Tarih 27Agustos-1 Eylül
Bizi arayabilirsiniz.
10 Kisilik gruplar halinde
05336666903
ÖNSÖZ
Günümüzde insanların başarılı olması kişisel gelişimlerine
bağlıdır. Bu nedenle çağımızda kişisel gelişim büyük bir önem kazandı. Batıdan
doğuya doğru hızla yayıldı. Koçluk da; Kişisel gelişime de katkı sağlayan yeni
bir meslek olarak yapılanmakta. Çağı gören eğitim sistemi modüller eğitiminde
koçluğa imkan tanımalı, koç olmanın, yaşam koçu olmanın yollarını açmalı,
sistemde yerini alarak öncülük etmeli.
Koçluk hizmetiyle başarıya ulaşan pek çok kişi,
kuruluş, yönetici, aile ve öğrenci varken bunun yaygın eğitim sistemine
alınması kaçınılmaz.
Koçluğu bir meslek olarak benimsetmek ve
özelliklere sahip kişilerin meslek olarak benimseyerek fayda sağlamaları da kaçınılmaz
bir durum yarattı.
Koçluk
öğrenilmeli ve öğrenilerek uygulanmalı.
Koçluk
dilimize ilk kez sporla girdi, spordaki başarısından sonra diğer meslek
dallarına sıçradı. Şimdi koçsuz yürümeyen işler sayılabilir. Başarıya
koçlarıyla ulaşan sanatçı, ve iş sahiplerine, öğrencilere rastlamaktayız. Aile
ve iş ortamında bu işi eğitim alarak yapan koçların başarısı gözle görüldüğü
gibi raporlanabilmekte. Her zaman çağa ayak uyduran; toplumun istek, arzu ve
ihtiyaçlarıyla hareket eden önemli kuruluş Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel
Müdürlüğü bu modüler programla büyük fayda sağlamakta.
ALAN: Koçluk ve Yaşam
Tasarımı Hizmeti
MESLEK: Bireysel
Koçluk
MESLEK SEVİYESİ:
3Yıl
MESLEK ELEMANI TANIMI:
Koçluk çalışması bilgi ve becerisine sahip bu çalışmayı yapan eleman
GİRİŞ KOŞULLARI:
1-Lise mezunu ve meslek okulu mezunu olmak ya da bu konudaki
yeterliliğini kanıtlamak. Çıraklık Eğitim Merkezinden ve Yaygın Eğitim
Merkezinin herhangi bir dalından en az Kalfa sertifikasına sahip olmak
2-Mesleğin getirdiği işleri ve yeterliliği yapacak zihinsel
ve işitme yeteneklerine sahip bedensel ve fiziksel özellikleri düşünmeye,
dinlemeye anlatmaya yeterli hareketi sağlamay uygun olmak
İSTİHDAM ALANLARI
Bu mesleğin
bilgisini, yeteneğini uygulama şeklini kazanan bireyler Yaşam Koçluğu alanında:
1-Kurumsal işyerlerinde çalışan bireylere
2- Bireysel ilişkilerde
Yaşam Koçluğu
Aile Koçluğu
Bağımlılık Koçluğu
Boşanma Koçluğu gibi
EĞİTİM ÖĞRETİM
ORTAMLARI
1-Mesleki Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve
eğitim veren kuruluşlarda
2- Programın uygulanabilmesi için gerekli görsel donanımlar,
kitaplar ve başarı öyküleri hazırlanmalı. Cd-Film-Yazılı metinler-Program içinde
davet edilen yaşam öyküleriyle model kişiler. Kendinin Öğrenme Becerilerini
ortaya çıkaran testler-Çizilmiş Yaşam Çemberi-Yaşam öncelikleri v.s
EĞİTİMCİLER
1-Usta Öğretici: 4 yıllık bir Üniversitenin herhangi bir
bölümünden mezun olan, ya da herhangi bir sanat ya da iş dalında başarısı
toplumda kanıtlanmış; koçluk eğitimli bir eğitmen Usta Öğretici sertifikalı olmalı.
Ayni eğitmen; programın uygulanmasında sertifikalı bir eğitim programına
katılmış, 2008 yılından önce programına koçluk eğitim programını koyan, bir
eğitim kuruluşundan, ya da danışmanlık şirketinden eğitim almış ve
belgelendirmiş de olmalı. Uluslararası Koçluk Federasyonuna ve Türkiye
koçlarına üye ve aktif görünen koç olmasında üyelik şartı aranmalı. Uluslar
arası akredite bir okuldan mezun olması 2009 Ekim ayından önceki belgeliler
için aranmaz.
2- Birinci maddedeki şartlara uyan eğitmenden modüller
sistem şartlarında ders alan başvuru
sahibi kişi dersler sonucunda yeterlilik belgesini alarak Bireysel Koçlukta
başarılı olacağı, donanımı olan dalda koçluk yapabilir. Danışanına ya da başka
bir deyişle müşterisine hizmet edebilir.
ÖLÇME ve
DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme:
1- Modüllerin
sonunda kazandıkları yeterlilikler değerlendirilerek ölçülecektir.
2- Modüler
ile kazanılan bilgi ve beceri uygulaması bir danışan üzerinde çalışırken
gözlenerek ölçülür ve raporlanır.
BELGELENDİRME
Sertifika programında gerekli olan koçluk eğitimi verilerek mesleğin
tanınması sağlanır, uygulama ve koçluk alanları gösterilir. Bu işi yapan ve
başarı sağlayan başka koçlar da davet edilerek başarı öyküleri incelenir.
Gözlem, ölçme ve sonundaki raporlamaya göre yeterlilik belgesi
hazırlanır
Belgelendirme çalışmalarına giren beceriler;
1-Sertifika öğretim programı içindeki süreyi kapsayan modüller, alınan eğitimin tümü, kazanılan yeterlilikler
ve beceriler belgelenir.
2-Öğretim
programının sonunda koçluk mesleğinin yeterliliklerini kazanan bireylerin
aldığı belgeler mevzuat doğrultusunda sertifikada değerlendirilir. Bireyler
mesleğin düzeyine göre sertifikalandırılır.
3-Mesleğin
sertifikasına sahip olanlar sertifikalı “Bireysel Koç” olarak danışanlarına
veya başka bir deyişle müşterilerine hizmet verip, bu hizmeti yapan
işyerlerinde sertifikalı koç olarak çalışabilirler.
YATAY ve DİKEY
GEÇİŞLER
Mesleğe
yönelik geniş tabanlı yeterlikler kazandırmak hedeflendiğinde sertifikayı bu
yolla alan bireyler sertifikalarını değerlendirmek için ICF Uluslararası Koçluk
Federasyonuna Sertifikalı Koç olarak da o kuruluşun şartlarını yerine getirerek
üyeliklerinin kabulu sağlanır.
EĞİTİM SÜRESİ
1- Meslek
programının toplam eğitim süresi 1040/728 saat olarak planlanmıştır.
2- Eğitim süresinin bireysel öğrenme için
ayrılmış dağılımı, modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi
uygulanır.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Modüller öğretime yönelik olarak
bireysel öğrenme yöntem teknikleri
Uygulanır.
1-Eğitimciler bireylere rehberlik
eder
2-Bireyler okumaya, araştırmaya
ve kendini geliştirmeye teşvik edilir
3-Bireylerin aktif olması
sağlanır
4-Bireyler çevrelerindekilerden
danışan bulup onlara faydalı olmaya yönlendirilir.
5-Bireyler kendi değerlerinin
bilincinde olmaya özendirilir.
6-Yöntem ve teknikler, konuyla
ilgili uygulamalar yapılacak ortam sağlanır.
(bir huzurevi, bir işyeri, bir
okul, bir sivil toplum gönüllüleri içinden seçilen kişilere gönüllü bireysek koçluk
yapmaları bununla gelişmeleri ve yeterliliklerine güvenmeleri sağlanır- dinleme
becerisi uygulanma ortamı yaratılır)
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM ve ORGANİZASYONLAR
Çevredeki sivil toplum ve öğrenci
kuruluşları, dershaneler, danışmanlık merkezleri, kariyer eğitimi veren
kuruluşlar. İletişim liseleri, hastaneler, sağlık ocakları, sanat evleri,
belediyeler, kamu kuruluşları ve işyerleri, fabrikalar, atölyeler. Emlakçılar, yayınevleri, gazeteler, ajanslar gibi
kuruluşlarla işbirliği yapılır. Bazı ortamlar; Festivaller, evlenme törenleri,
fuarlar
ÖĞRENCİ/KURSİYER KAZANIMI
1- Kurs
sonunda koçluk becerilerini kazanacaktır.
2- Koçluğun
getirdiği özelliklerle kendi mutluluğuna kişisel zenginliğine kavuşacaktır.
3- Değer
yargılarına önem verecek, başkalarının haklarına saygı gösterecek beceri sahibi
olacaktır.
4- Şiddetten,
çatışmadan, zorlamadan kaçınarak uzlaşma denen beceriyi kazanarak iyi insan iyi
huy özelliklerine kendini yakın hissedecektir.
5- Değişimiyle
gelen becerileri çevresindeki her bireye fayda sağlayacaktır.
6- Koçluk
mesleğinin gerektirdiği uyum ve dinleme becerileri en gelişmiş hale
yaklaşacaktır.
7- Koçluk
mesleğinin uygulama alanlarını seçme becerisini elde edecektir
8- Kendine
en uygun yaşam şeklini ve çalışma alanını seçerek yaptığı iş her ne olursa
olsun hedef belirleyip hedefe ulaşmanın yollarını daima bulabilecek ve ilişkiye
girdiği iş ve sosyal yaşam içinde gösterirken başarılı olacaktır.
9- Yaşam
çemberini oluşturacak
10- Kendisinin
öğrenme becerisinin hangi yolla daha ileride olduğunu görüp zayıf taraflarını
geliştirme olanağı bulacak
11-Aldığı iş ve
eğitimle meslek sahibi olarak ekonomik kazanç sağlayacaktır.
EĞİTİM ÖĞRETİM
FAALİYETLERİ
Sertifika Koçluk ve Yaşam Tasarımı programında yer alan
modüllerde öngörülen R.A.Y Ruhun Ahlak Yolu programı uygulanır. Ahlaklı insan başkasına zarar vermez,
başkasını kızdıran şeyleri yapmaz. Eğitmenin eğitilmesinde de R.A.Y
programından yararlanılır. Toplum içinde yaşarken kabul edilen değer yargıları
vardır. Değer yargılarını iki grupta inceleyebiliriz.
1-Dünya
kurulduğundan beri var olanlar
2-Çağa
ve teknolojiye göre şekillenen ve eklenen değer yargıları.
İnternet, televizyon ve
hızla gelişen ulaşım araçları ve ev gereçleriyle gelen değer yargıları.
İletişim kültürünün yarattığı etik kurallar halen toplumda kabul edilen ve
ileriki zamanlarda olacak gelişmelerin getirdiği kurallar. Örnek: Telefonla
konuşma etik içinde davranışlar v.b
Ray
eğitim sisteminde kursiyer vardır.
1-Eğitime hazır bir kursiyer vardır,
yaşama ve geleceğe hazırlanacak
2-Eğitime hazırlanacak kursiyerin çekirdek ailesi
3- Eğitime hazırlanacak kursiyerin
yaşam çemberine girenler
4-Eğitime hazırlanacak kursiyerin öğretenleri
Sistem
içinde çevreden ve ortamdan gelen olaylardan etkilense de yoluna devam edecek.
Diğer üç gruptakiler de(1-2-3) farklı kaynaklardan gelen etkilerle ve o
kursiyer üzerinde yarattığı farklılaşmalardan da etkilenecek.
Eğitimin
yarattığı değişim, eğitilecek kişiye yani kursiyere yansıyacak, onun
şekillenmesinde etkin olacak.
Sistemin amacını çok iyi incelemek gerekir. Hedefi bir cümleyle
anlatılabilir. İyi insan olmak demekle tam hedef anlatılamıyor, cümle şu
olmalı; “İyi Huylu İyi İnsan” olmak gerekir. Doğuştan iyi insan olunabilir, ama
iyi huylu olmak yaşama bağlıdır. Öğretilenlerle etkilenir. Sistem hedef
doğrultusunda hareket eder. İyi huylu iyi insan hem kendine hem dünyaya yararlı
işler yapar. Hem kendine hem dünyaya zarar vermez.
Aşağıdaki öykü dünyada çok bilinen, yola çıkışımı anlatan
yüzlerce öyküden biri
Cherokee kabilesinin yaşlılarından biri torunlarına eğitim
veriyordu.
Onlara dedi ki: İçimde bir savaş var. Korkunç bir savaş. İki
kurt arasında:
Bu kurtlardan birisi; korkuyu, öfkeyi, kıskançlığı, üzüntüyü,
pişmanlığı, açgözlülüğü, kibri, kendine acımayı, suçluluğu,
küskünlüğü, aşağılık duygusunu, yalanları, yapmacık gururu,
üstünlük taslamayı ve egoyu temsil ediyor.
Diğeri ise; zevki, huzuru, sevgiyi, umudu paylaşmayı,
cömertliği, dinginliği, alçakgönüllülüğü, nezaketi,
yardımseverliliği, dostluğu, anlayışı, merhameti ve inancı temsil
ediyor.
Aynı savaş sizin içinizde de sürüyor ve diğer tüm insanların
içinde.
Torunlar anlatılanları anlamak için bir dakika düşündüler ve
içlerinden biri büyükbabasına, "Hangi kurt kazanacak?" diye sordu.
Yaşlı Cherokee kısaca cevapladı "beslediğiniz"
SİSTEMİN ÇALIŞMA ŞEKLİ
A-Kursiyer
1-Öğrenme
şekli
2-İstekleri
3-Yaşama
Bakış şekli
4-Ona fayda
sağlayan sınırlanmış inançlarının yerine koyabileceği değer yargılarına uygun
inançlar
5-Kursiyerin
çıkarılmış öncelikleri çemberi
-B-Öğreten
B-1-Sistemi tanımak ve kendini bu
konuda eğitmek isteyenler
B-1-a
Meraklılar
B-1-b
Gelecekte bir gün uygulama şansı olanlar
B- 2-Sistemin içinde olmak ve
uygulamak isteyenler halen öğretenler.
En az iki özelliği taşımalı:
B-
2-a Ray olmaya aday özellikleri olmalı
B- 2-b İstekli olması
B-2-c Bu sistem içinde en az bir
modüller sistem uygulaması içinde kalabilecek olanlar
B- 2-d Sistemin uygulandığı
ortamın dışında da sisteme uygulayabilecek geliştirebilecek özelliklere sahip
olanlar
B- 2-e Eğitimini aldıktan sonra en
fazla bir yıl içinde modüller sistemde belirli bir devre hizmet edip, uygulamaya
koyabilecek olanlar
C- Aday: Eğitimiyle
beraber bu eğitim sistemini de kariyerine yerleştirmek isteyenler-ufuktakiler-
Akademiden, Üniversitelerden ya da yeterliliği olan eğitim kurumlarında bu
konuda yurt içinde ve yurt dışında belirtilen şartlarda eğitim alanlar.
D-Aile
Özellikleri:
D-1 Kursiyerin evinde pratik
yapmasına zaman ayırabilmeli
D-2 Sanata ve kültüre önem vermeli
D-3 Kişisel gelişimi kabul etmeli
D-4 Sistem içinde yapılacak çalışmalara beraber yapılacak uygulamalara katılmalı
D-5 Kursiyerdeki değişimleri kendi
zihninde ve ortamında raporlayabilmeli
E-Sistemin İçini Dolduranlar Yazarlar ve çizerler
Filiz Tosyalı Eserleri
konuyla ilgili
Öğretmenin ve Öğretenin Koçluk Dansı (Yayında)
Bireysel Koçluk Program Metinleri
Bireysel
Koçluk Program Ders Metinleri
Yayımlananlar
* Annem
Babam Yaşam Koçum
*Yaşam Koçu
Ol Yaşam Koçu Bul
* Su
Kabağı (Müzik Kitabı) Milli Eğitim Okuluna telifi bağışlandı
*Tekerlekli
Sandalye (öykü) Milli Eğitim okuluna telifi bağışlandı
*Küçük
Yeteneklere Dil Etkinlikleri Milli Eğitim Okuluna 1. Baskı telifi bağışlandı
* Evde ve
Ana Sınıfında Okul Öncesi
Çitlembik
Ağacı (Roman)
Okul Yolunda (Roman)
Bu sistem değerlerin ve ideallerin
çok önemsendiği bir yol. Dürüst ve huzurlu yaşamları barındıran değer
ölçülerinin yozlaşmasına göz yummayan kalple, beyinle bilgiye akla, görgüye
uzanan.
Meslek seçiminde kendi
yaşamından daha uzun yaşayacak yüksek değerler ve idealleri olan bireylerin
eğitildiği bir yol. Yaşlandım ve zaman geçti sözünü kabul etmeyen
Mesleğin
en tepe noktasına gelme amacında; para olmayan, mutluluğu parada, malda, mülkte
aramayan bireylerin ortaya çıktığı eğitim yolu. Bu bireyler iş ve aile yaşamına
yeni oluşumlarıyla atıldıklarında, parayı sadece zorluğu aşabilmek için
kullanan, değer yargıları belirli, dürüst ve huzurlu yaşamın kazanılmasını
sağlayan iyi insan iyi huy özelliklerine sahip kişiler olarak yaşamlarını
sürdürürler.
Değer ölçülerinin yozlaştığı bir dünyayı
istemeyen, duygusallığı horlayanlara acıyarak bakan, sağlam ve berrak inançlı,
prensipli, güçlü kişiliklerin ortaya çıkmasını sağlayan sistem…
Sıradan, bilgisiz, deneyimsiz, alelade
olmamak için kendini yoran, yorulmadan, dinlenmeyi düşünmeyen. Bilgiyi, aklı,
görgüyü arayan, yürekli bireyleri barındıran, güçlendiren bir sisteme hizmet
eden sorularla yeteneklerin ve hedeflerin belirlenmesinde doğru soruları
sormayı başaranların sistemi…
Kimlere Faydalı
Öğretmen ve
öğrencilere, yöneticilere, yönetici adaylarına, insan kaynakları uzmanlarına,
halkla ilişkiler uzmanlarına, doktorlara, mühendislere, mimarlara, ev
hanımlarına, iş değiştirmek isteyenlere, sanatçılara, suç işleyip de af bekleyenlere...
Söylemek gerekirse hedefi olan ve ona ulaşmak isteyen herkese bireysel ve
toplumsal olarak yardım eder. Günümüzde hedefim yok diyenlere mutlaka bir Ray
Eğitim Sistemi Eğitim Uygulayıcı gerekiyordur. Hedef belirlemeyle başlar.
Kazandırdıkları
Kişi kendi hedef doğrultusuna,
gerçeğine mutlaka ulaşmanın yolunu bulur, ulaşır. Hedefi varsa en azından hiç
destek almasa da yaklaşır. Sorulan sorularla kendi iç dünyasıyla iletişim
kurar. Çevreyle de iletişiminin aslında kolay olduğunu anlar. Ray sistemi
içinde Bireysel Koçluk çalışması olarak gelişir; var olan özellikleri,
istekleri açığa çıkarır. Kişi içindekileri kendi önüne saçar, sonra da baka
baka toplar, ayıklar sınıflandırır. Yalnız gözleriyle görmez beyniyle de görür.
Olanaklardan vagonunu hazırlayıp şimendiferin başına geçme eylemidir... Özel
bir vagonda yolculuğa başlamaya
karar verdiğinizde; vagonları dolaşır,
tanırsınız.
Modülleri Tamamlayanlar kimlere
yararlı olabilirler.
A dan Z ye Uygulanabilecek 24 Örnek Alan:
a)Çalışmaktan çabuk sıkılan ya da çalışmaya başladığı zaman dünyada başka bir
şeyi gözü görmeyen
b)Gitmek istemeyen ya da tatile giriyor diye yas tutan
c)Daima kendisinin çok iyi olması gerektiğini düşünenler
veya kendisine gereken sevgi ve
sıcaklığı göstermediğini düşünenler
d) Alıştığı birinden başkası yanında olmadan çalışamayacağına inananlar
e)Sürekli dikkatini toparlayamayanlar
f)Okumanın, yazmanın yararlarına inanmayanlar veya resim
yapabileceğine, şarkı söyleyebileceğine inanmayanlar
g)Bulunduğu ortamda istenilmediğini, aranmadığını,
sevilmediğini düşünenler
h)Kokularla, tozlarla, ışıkla, sesle, ünlü olmakla başı
dertte olanlar veya saçının döküldüğünü derisinin alerjiyle dolacağına
inananlarla
ı)Yalnızlıktan korkanlarla veya kalabalık içinde donup
kalanlar, kendini yalnız hissedenlerle. Konuşamayanlar, yazamayanlarla
i)Sevgide ve aşkta aradığını bulamayanlar, ya da aşktan
başka bir şeye kendini veremeyenlerle
j)Çekingen, ürkek, ağlamaklı, mutsuz olanlar veya gereksiz
gülen, sadece eğlenmekle zaman geçirmek isteyenlerle. Eğlenmeyi bilmeyenlerle
ya da yaşamı eğlence kabul edenlerle
MESLEKİ GELİŞİM MODÜLLERİ
No comments:
Post a Comment