Wednesday, October 05, 2011

ÇOCUKLAR VE YETİŞKİNLER İÇİN YAZARLIK YAZMA VE YAYIMLATMA YAZARLIK DERS PROGRAMI 05336666903

Hayal dünyasının kapılarını açın!

ENGELLİLERDE DRAMA EĞİTİMİ
Öğrenme bir süreçtir. Çocuğumuz ister zor öğrenen bir çocuk, ister bir engelli olsun oyun her durumdaki çocuk için önemlidir. Öğrenmede büyüme, yaşın büyümesi değil; anlatılan öğrenmede büyümedir. Eski zamanlarda masallar ve âşık kemikleri yetişkinler için birer eğlenceydi. İnsanlar yetişkin de olsalar öğrenme uyarıcıları azdı, hayal dünyaları bu oyunlar içinde gelişirdi. Öğrenme sürecinde, yaşamada, karar vermede, çözüm üretmede, ilişki kurmada, kendini tanımada; oyun bu kadar önemliyse, oynanma şekli de önemli olmalı.
Özel Eğitimlerde Drama Kullanılmalı
Bazı kurumlar dramadan yararlanmakta, ama yaygın olarak kullanılmamakta. Akademisyenler, uzmanlar engelli eğitimlerinde dramanın kullanılmasından yana. Yazıp çizerek bu konuda geniş bilgiler vermek için fırsatlar yaratırlar. Drama geriye dönüşü olmayan provasız oyunlardır.
Dramalarda öğretmen olaya karışmaz, öğrenenler (genelde çocuk yaşında olanlar) gürültüye neden olabilirler, yapılmaması gereken bir durum yaratabilirler; öğretmen engelleyip başka bir drama yaratacakları şekilde gözlemlemeyi sürdürmeli.
Normal öğrenme sürecinde olan, çocuk yaşını zamanında süren çocuklar için de böyle bir sonuç kaçınılmazdır. Yine ayni yöntemle öğretmen desteği gerekir. Dramalarda tartışmalar çözüme götürür, beklenilmeli; çıkmaza girilmek üzereyken destek sağlanmalı. .
Engelli çocuklara drama çok daha yararlıdır. 1966 yılında Lunzer ve Hulme bunu ortaya çıkardığında çok yararlı olacağını da kanıtlamıştı. Disiplin sorunları üzerinde durmuştu. Müzik ve sanat büyük yarar sağlar.
Engelli çocuklara drama çalışması yaparken konular günlük yaşamdan seçilmeli. Konular iç içe sokulmadan basit olarak algılanacak şekilde hazırlanıp eğitim alanlara bırakılmalı. Onların çabuk sıkılmaları göz önünde bulundurulursa yararı net olarak görülebilir. Yaratıcılıkları engellenmeyecek şekilde ara ara yönlendirerek çalışılmalı.
Parmak oyunları, kuklalar, müzik kutuları, maskeler yararlı olur. Aslında hiçbir fark yoktur; danslar, şarkılar, tekerlemeler onlar için de yararlıdır, eğlencelidir ve eğitimine katkı sağlar. Bu çocukların eğitimi sadece anneye ya da ablaya veya öğretmene bırakılmamalı, aile bireyleri ve dostlar çocuğun eğitiminde bir yer edinmelidir. Hep birlikte oynan oyunlar çok etkilidir. Modelleme yoluyla onlar da öğrenirler. Sık sık tekrarlanan oyunlarla hedefimize ulaşmada iyi bir araç olurlar.
Burada görünen, yapılacak çalışmada zihinsel engelli çocuklara biraz ipuçlarını sıklıkla vermek gerekir. Onlar bu oyunun içinde, deneyimlerinden nasıl yararlanacakları, nasıl uygulayacakları, oyundan nasıl zevk alacakları konusunda desteklenmelidir. Engelli çocukların fiziki ve ruhi disiplinine yarar sağlar. Zayıf olan disiplin konusunu aşmakta dramanın önemi büyüktür. Normal düzeydeki çocuklarda yaramazlığın önünü kesen dramalı oyunlarda; kendiliğinden çıkan durumları, engelli çocuklarda biraz yön göstererek ortaya çıkarmanın yararı fazladır. Duyu motor koordinasyonunu nasıl ortaya çıkaracaklarını fark ederek uygulamaya başlarlar.

No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...