Sunday, November 19, 2006

DENGE SAĞLIKLI YAŞAM MERKEZİ

Burada zayıflama öyküm başladı, ama geçmişte yaşadıklarım düşünüyorum ; daha önce zayıfladığım zamanları. Sıkıntılı diyetleri de doktor kontrolunda yaptım. Hepsi ayrı ayrı başarılıydı beni zayıflatma konusunda... Tek başarısız olan bendim. Kalıcı alışkanlıklar elde edememiştim o diyetlerden sonra... Önemini kavrayamamıştım alışkanlık edinmenin.
Diyet ile ilgili ne kadar çok şey yaşadığımı daha iyi anlıyorum. Spor yaparken sıkılmadığım tek bir an yoktu. Kendimi çaresiz görüyordum her spor başlangıcımdan sonra. Diyet yapmak bana spor yapmaktan daha kolay geliyordu desem sizi inandırabilir miyim?
Spora karşı öğütleri olmasa da ben Erdem Onaran'ın sözlerini benden yana çekiyordum. "ben" diyordu Erdem bey, diyet konuşmamızı yaparken; "eşofmanlarıyla koşturan birilerini gördüğüm anda gülerim, yazık derim. Bir insanın yüz gram yağ eritebilmesi için 900 kalorilik spor yapması lazım. kaç kişi bu sporu yapabilir. On kişi Türkiye' de çıkmaz. Boğazını tutacak başka yolu yok..."
Akupunturla başlayan bir tedavi yürütüyordu.
Kendime bir yol çizmek istediğim hiç olmadı. Amacım yoktu, sadece hedefim vardı. Bazen hedef belirlemek de başarıya götürmüyor insanları.
Şu an, DENGE OBEZİTE hastanesinde birilerinin benden daha çok benim alışkanlık edinmemi istediklerini hissediyorum. Diplomasını alamayan bir öğrenci gibiyim... Bana diploma vermek için yüzlerinden gülücük eksik olmuyor.
Konuştukça yazdıkça daha önceki diyetlerde hatanın kimde olduğunu anlayacağız.
Pazartesi günü diyete başlayıp salı günü bırakan biri olmasam da bu konuda kendime çok kötülük ettiğimi biliyorum.
DİYET BAŞLADI
Önce birer fotoğrafımızı çekerek başladık. Küçük anı defterlerimize yediğimiz yemeklerimizi yazıyoruz. Üzerimize yerleştirilen küçük adım sayarlarımız gün içindeki hareketlerimizi kaydediyor. Ailecek mutluyuz...
Brüksel'e gideceğim için diyetisyenle 6 gün sonra buluştuk. Başarı 2 kilo yüz gram ve eriyen 900 gram yağ... Hiç açlık hissetmedim... Mutluyum
BİR HAFTALIK DİYET LİSTEM
3 Ana yemek ve iki ara öğün
Peynir ekmek salatalık ve domates sabah kahvaltısı.
5 Kaşık sebze bir kase çorba bir dilim kepek ana öğünlerim.
Ara öğünlerimde 5-6 fındık ve bir elma ya da bir paket bisküvi
Bol su içmek herşeyin başı ve dört gün spor

No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...