Friday, April 09, 2010

MESLEK SEÇERKEN

İKİ MESLEKLİ OLMAK
www.filizinkalemi.blogspot.com
filiztosyali@yahoo.com
Kendisi ve ailesi için bir şeyler yapmak ve mutlu yaşamak isteyen erkekler çoğaldıkça kadınlar da kendilerine çeki düzen veriyorlar. Eğitim seminerlerinde ön sırada oturanlar daima kadınlar. Hem sayıca da bu tür eğitim anlarında fazla olan kadınlar; durmadan kendilerini yenileme ve gelişme çabası içindeler.
Gece yarısına kadar süren yaygın öğretim de dünyada gittikçe artmakta. Türkiye’de bu dünya değişimine ayak uydurdu. Çeşitli sertifikalarla meslek edinen kadınlar gelişimlerini tamamlarken, dünyanın yeni kuralına uyarak çift meslek sahibi olma konusunda erkeklerden nerdeyse öndeler. İki dil üç dil derken dünya öyle bir yere geldi ki, tek meslekle yaşamı sürdürmek neredeyse olanaksız. Çağın hızı içinde meslekler de insanların balını döndürmekte. Bir gün içinde 59 tane jel şirketi kurulunca Kimya mühendisliği önem kazandı, neredeyse kimya mühendisi olduklarını unutanlar mesleklerini hatırladılar. Yarın ne olacak? Hangi meslek önem kazanacak, hangi dalda iş arzı artacak tahmin etmek çok zorlaştı.
Halk Eğitim Merkezlerinde verilen bu eğitimler, modüller sistemler üzerine kurulmuş.
Ben de günde dört saat gibi bir öğretmenliği üstlenip de -İleri İnsan İlişkileri- Yaşam Koçluğu konusunda ders vermeye başladığımda bu eğitim evlerinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini gördüm. Saz çalmaktan tutun da, web sitesi hazırlamak, en ileri tekniklerle grafik alanında eğitim almak; İspanyolca’dan İngilizce’ye kadar bütün dilleri ana diline yakın bir şekilde öğrenmek mümkün. Öğrencileriniz bazen bir hukukçu, bazen bir mühendis, bazen bir doktor ya da bir ev kadını olabilmekte. Yaşları öğrencilik yaşının çok üstünde olan bu insanlar bilgiye dört elle sarılıyorlar, zamanı böylesine iyi kullanan birilerine daha önce hiç rastlamadım. Yaşamlarında kaybettikleri fırsatları değerlendirebilmek için eğitmenlerinin ya da öğretmenlerinin ağzından çıkan her sözcüğü atlamadan beyinlerine yerleştirmek için büyük çaba gösteriyorlar.
Yetişkin eğitimin şekillendiği 21. Yüzyılda Halk Eğitimlerinin büyük bir boşluğu kapattığına ve topluma güçlü bir hizmet sunduğuna inanıyorum.
Yolunuz buralara düşerse, bir giysi işletme, folklar grubunuza bir giysi hazırlatma, ya da güzel bir sergide soluk alma şansınız da var. Kadıköy Halk Eğitim Merkezine mutlaka uğrayın. Buraya yolunuz uzak olsa da memlekete geldiğinizde mutlaka size yakın bir Halk Eğitim merkezine ulaşabilirsiniz.
Ciddi, pratik ve çalışkan yöneticilerle idare edilen bu yaygın öğretim evlerine hayran olmamak olanaksız. Yeni bir meslek yeni bir insan yaşamınızda ne kadar önemli bilmiyorum, ama artık Türkiye’deki kadınlar iki dil, üç dil bilmekle yetinmiyorlar; iki meslek sahibi olmak için büyük çaba gösteriyorlar. Galiba iki meslek sahibi olanlar gelecekte de işsiz kalmayacaklarını kanıtlamış durumdalar. Şimdi gençlerimize iki dil üç dil alın derken: İki meslek edinin demeyi de ihmal etmiyoruz. Şu an en başarılı eğitim kurumları arasında Halk Eğitim Merkezleri var.

No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...