Sunday, April 04, 2010

Yaşam Koçu Sertifika Programı





Bodrum veya İstanbul'da sizin tercihiniz olsun. Yaşam Koçluğu bir meslek oldu. siz de bu mesleğe başlamak ve Yaşam Koçluğu yapmak istiyorsaniz bizi aramalısınız
0533-6666903
Türkiye'de Yaşam Koçları yetiştirmenin gururunu taşıyoruz.
Kursiyerlerimiz Yaşam Koçluğunu bir yaşam şekli yaparak yaşamlarına devam ediyorlar. Bizi arayın uygun zamn ve uygun grubu biz belirleyelim
filiztosyali@yahoo.com
0533-6666903
www.filizinkalemi.blogspot.com
1-RAY-Öğretmen Gerçek Öğreten Olmalı
Bazen öğretmen, bazı çocuklara anlatarak her şeyi yaptırabilir ve öğretebilir. Her çocuğun öğrenme şeklinin farklı olduğunu kabul etmek zorundayız. Bazı çocukların uygulaması gerekir, bazı çocuklara tek tek anlatmak lazımdır. Öğretmenin anlatma ve öğretme şekline uyan çocuklar öğretmenden çok iyi yararlanacaktır. Öğrencinin öğrenme şekliyle öğretmenin anlatma şekli uyuşuyorsa her şey yolundadır.
Günümüz eğitiminde artık çok bilinen bu durum, nedense yine de fazla önemsenmiyor. Bunu önemseyen eğitim kurumları çağın gerçeğini yakalamaya adaydırlar. Öğrenme ve öğretim öğrencinin öğrenme yöntemini belirlemekle mümkündür. Başarı çocuğa önem verildikçe artar. Öğretmen de gerçeği kabul ederse, öğrencilerine de anlatmanın yollarını zaman zaman değiştirebilir, kendine yeni ve geçerli yollar bulabilir. Anne babalarının da beklentisi böylece sınırları aşmaz.
2-Görsel Öğrenciye RAY-Öğretmen Görsel Olabilmeli
Eğitim yuvası görsel çocuklara mutlaka görselliği gelişmiş bir öğretmen bulmak zorunda kalmamalı. Görselliğe ya da işitselliğe göre anlatabilmek, gereğinde duygusal olabilmek öğretmenin başarısı olmalı. Böyle bir özelliğe sahip öğretmen katıldığı eğitim kurumlarından; çalışmasını ve uyumunu görmeleri için süre isteyerek işe başlayabilir. Öğretmen kendine güvendiği için bu sürede başarısını kanıtlayabilir. Uyum çok iyi gözlenebilir. Çocuklarla ve velilerle uyumunu gören hiç bir yönetici onu eğitim ocağının dışında düşünemez. Uyum için neler yapmalısınız diye kendi kendinize sorun.
Öğretmen çocuklarının görsel olduğunu anlayabilecek becerilere sahipse, anlatım şeklini ona göre düzenler. Kendi görselliğini kontrol altında tutması yeterlidir. İşitsel bir öğrenci grubuna bir öğretmen nasıl anlatacağını bilirse öğretmesi yine kolaydır. Öğrencilerinin diğer yanlarını geliştirme çalışmaları yapmak da öğretmene ayrı bir özellik kazandırır. Resim çizdirmek, film izletmek. Yazı yazdırmak bir sürü yöntem üretilebilir.






3-RAY-Öğretmen Öğrencilerini Tanımalı
Öğrencilerini tanıyan öğretmen, trenine görsel öğrencilerle binecekse dürbünler ve görsel iletişim araçlarıyla yola çıkar. İşitselliklerini arttırmak istediğinde işitsellik çalışmaları yapar. Öncelikle bir değişim çalışması yapılacaksa öğrencinin hangi duygularının baskın olduğu araştırılır. Bir kaç soruluk testler yeterlidir. Öğretmen bu testleri kendisi de hazırlayabilir.
Öğrenci hedefini seçim aşamasına geldiğinde, seçmek istemediği zamanlar da yaşanabilir. Orada bırakmak, hedefinden vazgeçmek isteyebilir. Seçerse içinde bulunduğu yolun yerine tren yolunu koymak birer birer yerleştirip, denemek ve hayal etmek. Doğru yöne götürecektir. Uzun zaman alabilir. Acele etmemeliyiz. Öğrencinin karar vermesini sabırla beklemeliyiz.
Genelde seçim aşamasına kendi isteğiyle gelmediği durumlarda bu süre daha da uzayabilir. İlk yapılan hata nedeniyle bu sürenin uzunluğuna katlanılmalı ve beklenilmelidir. Öğretmen acele edip seçim yapmasına yardıma kalkışmamalı, ya da hedef tam belirlenememişse geriye dönüp yeniden başlamaktan çekinmemelidir. Başa dönülmeli, tekrar hedef belirlemesi yapılmalı. Bazen de deneyimli bir koçtan destek alınmalı. İşte gerektiğinde gerektiğini yapabilen, ihtiyacı olunca yardım alabilen öğretmen; farklıdır, daha başarılı olacaktır.
Çalışmayı hem grup hem de bireysel olarak düşünebilirsiniz. Metod ayni gibi görünse de öğretmenden öğretmene değişir. Bir öğretmenin deneyimleri, yaşamında edindikleri onu asla yalnız bırakmaz. Dağarcığından çıkarıp kullanmalı.
Kitabımı okuyan genç öğretmenler; görevleri içinde yaşayacaklarını not etmeli, bir gün gerekebileceğini, en iyi başvuru kitapçığı olacağını unutmamalı. Alınan notlar gelecekte başarıya yardım eder. Geçmişe götüren anılardan büyük sistemler yaratılır.
Ruhun istekleri birbirinden farklıdır, her adımda mükemmelik yatar. Neye göre mükemmelik diye düşünüldüğünde hızınız biraz olsa kesilir, gözleriniz açılır ve doğruya daha çok yaklaşılır.
4-Grup İçinde RAY-Öğretmen
Koçluk Çalışmasına Devam Edebilmeli
Devamı: Sistem Yayıncılık "Koçluk Dansı-Filiz Tosyalı Hazırlanıyor

No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...