Friday, April 09, 2010

SWOT ANALİZİ

İnsan iliksileriyle ilgili
Nitelik ve kalite, günümüzde yaygın bir şekilde "marka" olarak da adlandırılmaktadır. sürekli ve doğru bir şekilde yenilenme süreçlerine açık olması gerekmektedir. Bir ürünün diğer ürüne, ürünlerin üreticisi ve pazarlayıcısı firmaların başka ürün ve firmalar karşısındaki rekabeti yanısıra, şirketler ve az gelişmiş veya orta gelişmişlikteki ülkelerin çok uluslu şirketler karşısındaki durumu ve nihayet ülkeler arası ekonomik rekabet, konunun önem ve boyutuna işaret etmektedir.
ÇOK ağır ŞARTLAR rekabet edememe DURUMUNU YARATMAKTA. Bu YÖNDEN markalaşmak,toplumsal yaşamın içindeki ürünlerin fefkalede aranan olması, kıymetlenmesi uluslararası koşullara karşı bir güç oluşturma ve görev üstlenmekte.
Firma veya Şirket" imaj yenilemek durumda gibi görünse de esas önemli olan "kupon ve konseptli ürün" tasarımıyla ekonomik hayatta yerini almalı. Kısaca marka, firmaya özgü, imalatına özgü bir durum içindedir. Tasarımcılık bu konuda önemli bir yer edinmekte. "kupon ve konseptli ürün" dünya ekonomi pazarında güçlü bir yer edinmekte. Firma ve Şirket ismi ancak "konsept" imal ürünle öne çıkmakta. İmalat ve pazarlama ise kurumsal bazda patent, dış ticaret, ihracat desteği ve tanıtımını gerektirmektedir. Marka‘nın ülkede özgün ürün yaratmadaki rolü çerçevesinde AR-GE ve (İnovasyon) yenilenme, patent ve mülkiyet hakları çalışmaları özendirilmeli, markaya kadar uzanan süreç, temelini AR - GE ve yenilenmeye dayandırmalıdır.• Marka, daha çok katma değer yaratmak, büyük çapta üretim yapmak, yeni özgün ürün üretmek, kârlılık oranlarını artırmak, modern bir pazarlama ağı oluşturmak gibi gerek bilimsel gerekse kurumsal unsurları tesis etmek için yaratılmalıdır.Ne gibi çalışmalar yapmak bir firmanin swot analizi SWOT Analizinde amacımız; iç ve dış etkenleri dikkate alarak, varolan güçlü yönlerimizden ve fırsatlardan en üst düzeyde yararlanacak, tehditlerin ve zayıf yanlarımızın etkisini en aza indirecek plan ve stratejiler geliştirmektir.
SWOT analizi, sadece güçlü olduğumuz ve büyük fırsatların yattığı alanlara odaklanmamızı sağlamakla kalmayıp zayıf olduğumuz ve gelecekte bizi bekleyen tehditleri de görmemizeGüçlü Yönlerin Saptanmasında
*Üstün noktalarım nelerdir ?
*Neleri iyi yaparım ?
*Başkaları, güçlü yanlarım olarak neleri görmekteler ?
*Hangi tür işleri daha iyi yapıyorum?Zayıf Yönlerin Saptanmasında
*Neleri kötü yapıyorum ?
*Neleri iyileştirmeye gereksinimim var ?
*Başkaları hangi konularda benden daha iyiler ?
*Başkalarının gözüyle ne gibi zayıflıklarım var ?Fırsatların Saptanmasında
*Çevremde ne gibi ilginç gelişmeler yaşanıyor, neler olup bitiyor ?
*Önümde duran fırsatlar neler?~Fırsat yaratan kaynaklar nelerdir ?
–Teknoloji ve pazarda oluşan değişimler
–Hükümet politikalarındaki değişiklikler
–Sosyo-kültürel yapıdaki değişimler
–Yerel olaylarTehditlerin Saptanmasında
*Önümde ne gibi engeller var ?
*Rakiplerim ne durumdalar ?
*İş, ürün veya hizmet standartlarında her hangi bir değişim söz konusu mu ?
*Değişen teknoloji her hangi bir şekilde beni tehdit ediyor mu ?
*Finansal sorunlarım var mı, yoksa hangi durumlarda çıkabilir?
gibi genel soruları kendimize yöneltmeliyiz ve tamamen gerçekçi olmalıyız.
Kişisel SWOT analizimizi yapabileğimiz gibi kurumlarda da beyin fırtınası yöntemleriyle SWOT analizi yogun olarak yapılmaktadır. Özellikle iş görüşmelerinde “Kendinizi kısaca anlatın, güçlü yönleriniz nelerdir?” şeklinde sorularla karşılaşma olasılığınız yüksektir.
SWOT analizi sonucunda:
*Güçlü yönlerimizi fırsatlardan yararlanacak şekilde kullanabiliriz.
*Zayıf yönlerimizin farkına vararak onları güçlü yönlere dönüştürecek stratejiler geliştirebiliriz.
*Çevremizdeki tehditleri güçlü yanlarımız ile bütünleştirilebilecek fırsatlara dönüştürebiliriz.

No comments:

YAZARLIK EĞİTİMİ BAŞLIYOR

KİLERCİBAŞI lİONS MERKEZİ GELECEĞİN YAZARLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ KİTABINA GİDEN YOL. KALEM TUTAN ELLERİ DÜŞÜNEN BEYİNLERİ FARKLILIK ATÖLYES...